Arhivă pentru 10.2010

Cum scadem tensiunea arteriala?

28.10.2010

Tensiunea arterială este forţa cu care sângele apasă pe pereţii arterelor prin care circulă. Măsurarea periodică, uneori zilnică, a tensiunii este una dintre cele mai simple şi la îndemână măsuri de prevenire a afecţiunilor cardiace. În cazul unui adult, valorile presiunii arteriale situate sub nivelul de 140 de milimetri coloană de mercur (prescurtat 140 mmHg) pentru sistolică şi 90 mmHg pentru diastolică sunt cele considerate normale.

Cum scădem valoarea tensiunii arteriale?
Iată câteva reţete naturiste:

- suc de usturoi şi tinctură de usturoi (timp de 30 de zile puteţi lua 10 picături de suc de usturoi într-un pahar de ceai sau apă)

- macerat de usturoi cu miere şi propolis

- ceaiuri din păducel, talpa gâştei şi frunze de vâsc (se prepară infuzie din 1 lingură amestec la o cană cu apă şi se beau 1-2 căni/zi, în mai multe reprize, în cure de 2-3 luni).
O detaliere a acestor reţete naturiste găsiţi şi în articolul “Reţete naturiste pentru scăderea tensiunii arteriale” de pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 4.0/5 (3 votes cast)
Share on Facebook

Joggingul – arma impotriva bolilor

27.10.2010

Joggingul este unul dintre cele mai relaxante sporturi care ne poate ajuta să ne menţinem echilibrul fizic şi psihic. Pregăteşte-ţi, aşadar, pantofii sport, căştile cu muzică şi dă startul unei vieţi sănătoase! O oră de alergări uşoare te poate scăpa de multe neplăceri medicale! Cel puţin aşa ne sfătuiesc redactorii SănătateaTV.ro, în articolul “Joggingul – armă împotriva bolilor!”

De ce este acest sport atât de benefic pentru organism?

Pe lângă faptul că poate ajuta la mai buna funcţionare a inimii şi a plămânilor, joggingul contribuie şi la întărirea sistemului imunitar. Practicarea acestui sport lejer previne formarea celulelor maligne şi scade, astfel, riscul de deces provocat de cancer. Riscul apariţiei cancerului de sân sau de colon scade, aşadar, de două ori şi jumătate comparativ cu situaţia celor care nu adoptă acest tip de mişcare.

Joggingul este un bun remediu şi pentru stres. După o zi de muncă agitată, alergatul poate fi un bun prilej de calmare a mentalului sau de oxigenare a creierului. Totodată, persoanele care obişnuiesc să se supună unui regim dietetic strict, sau care pierd foarte mult timp “lucrându-şi” musculatura într-o sală de fitness, trebuie să ştie că trei şedinţe de alergare pe săptămâna pot fi de mare ajutor pentru eliminarea kilogramelor în plus.

Aflaţi mai multe informaţii despre acest subiect din articolul de pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Share on Facebook

Dieta Weight Watchers

7.10.2010

Pentru că o alimentaţie echilibrată ne ajută să prevenim anumite afecţiuni, dar şi să ne menţinem în formă, o sa vă prezint în continuare un nou tip de dietă recomandat persoanelor care vor să scadă în greutate. Este vorba despre regimul Weight Watchers. Principiul Weight Watchers este împărţirea mâncărurilor în funcţie de puncte şi nu de calorii.

Multe mâncăruri au 0 puncte şi pe acestea le poţi savura cât de mult şi des îţi doreşti. Există însă şi alimente care trebuie consumate într-o cantitate moderată. Dieta Weight Watchers este un regim alimentar care poate fi ţinut pe termen lung, propunând schimbarea stilului de alimentaţie, care aduce cu sine şi scăderea ponderală, fără recastigarea ulterioară a kilogramelor pierdute.

Puteţi pierde în medie cam 1 kilogram pe săptămână.

Alimentele sunt împărţite în 3 categorii de culori, iar fiecărui aliment îi este atribuit un număr de puncte. Aveţi nevoie de 22 de puncte pe zi şi 30 puncte bonus pe săptămână. Un alt aspect important este că, practicând un sport, poţi „şterge” punctele în plus.

Dacă vreţi să ştiţi câte puncte are fiecare aliment şi cum trebuie să le combinaţi, vă invit să accesaţi articolul „Dieta Weight Watchers” de pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 3.7/5 (3 votes cast)
Share on Facebook

Alimentatia in insuficienta renala

6.10.2010

Insuficienţa renală reprezintă o scădere a capacităţii funcţionale a rinichilor, substanţele toxice fiind reţinute în organism. Dacă suferiţi de insuficienţă renală este foarte important să nu luaţi niciun fel de medicament fără recomandarea medicului specialist.

De asemenea, este indicată evitarea alimentelor bogate în fosfor, cum ar fi derivatele lactate, sparanghelul, porumbul, mazărea, fasolea, peştele, nucile, alunele, germenii de grâu, produsele de făină integrală sau tărâţele. Ca un fel de regulă, s-ar putea spune că bolnavului de insuficienţă renală i se recomandă dieta săracă în proteine. De aceea, e bine să renunţe şi la piersici, banane, ciuperci, cartofi, cafea, biscuiţi săraci, fast-food-uri.

Ce alimente pot fi consumate în schimb? Specialiştii recomandă merele, vişinele, fructele de pădure, căpşunile, strugurii, mandarinele, perele, pepenele roşu, ananasul, morcovii, castraveţii, ceapa, patrunjelul, ridichile şi salată.

Aflaţi mai multe despre acest subiect din articolul „Insuficienţa renală” de pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 3.2/5 (5 votes cast)
Share on Facebook

Dieta South Beach

5.10.2010

Autorul acestei diete este cardiologul american Arthur Agatson. Cura South Beach promite o scădere spectaculoasă în greutate (3, 5 până la 6 kg), în doar două săptămâni,  dacă sunt urmate câteva principii.

Dieta South Beach se bazează pe indicele glicemic şi constă în trei etape:

În primele două săptămâni sunt interzise alimentele cu index glicemic mare: pâinea albă, fructele, legumele, pastele, orezul alb, dulciurile şi alcoolul. Se pot consuma, în schimb, broccoli, varză, brânză slabă, carne de pui sau peşte.

În faza a doua se pot reintroduce în meniu fructele şi legumele (cu excepţia cartofilor), pâinea, cerealele, laptele degresat. Această fază durează până când atingeţi greutatea dorită.

În a treia fază sunt re-introduse şi mai multe alimente, având grijă de a se evita carbohidraţii cu index glicemic mare şi consumul prea mare de alimente.

Alte sfaturi utile legate de acest tip de cură găsiţi şi în articolul “Dieta South Beach” de pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Share on Facebook

Cum tratam artroza?

4.10.2010

Artroza este una dintre acele afecţiuni, care în formele sale cele mai grave îl poate afecta pe un pacient atât de mult încât acesta nu-şi mai poate efectua activităţile cotidiene de bază (de pildă, îmbrăcatul).

Artroza este o formă de reumatism care poate fi uşor încadrată în categoria bolilor moderne.  La 80% din cazurile de pacienţi afectaţi apare anchiloza, iar un sfert din cazurile de bolnavi au dureri care le afectează profund calitatea vieţii.

Această boală poate fi descoperită întâmplător, ca urmare a unui examen radiologic de rutină. Apariţia artrozei poate fi influenţată de anumiţi factori cum ar fi: sexul (preponderenţă mai mare la femei), vârsta, greutatea, istoricul medical sau stilul de viaţă.

Cei care suferă de artroză trebuie să urmeze câteva sfaturi care includ: dieta cât mai variată, evitarea sedentarismului, odihnă (de câte ori se resimte oboseala). Mai multe informaţii despre acest subiect aflaţi din articolul “Artroza” de pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 3.0/5 (6 votes cast)
Share on Facebook

Ziua Mondiala de Lupta Impotriva Cancerului la San

1.10.2010

Două treimi dintre femeile care au cancer la sân au peste 50 de ani, iar celelalte au între 39 şi 49 de ani. Conform statisticilor, la fiecare trei minute, o femeie este diagnosticată cu cancer la sân şi la fiecare 14 minute o femeie moare din cauza cancerului la sân. Statisticile pot fi îngrijorătoare, însă este important de ştiut că, depistat în fază incipientă, cancerul la sân poate fi vindecat în proporţie de 90%.

Cancer la sân pot avea atât femeile, cât şi bărbaţii, deşi numărul lor este foarte scăzut. Cazurile de îmbolnăviri de cancer la sân la bărbaţi sunt rare şi reprezintă un procentaj de aproape 1% din toate cazurile de cancer la sân. Cei mai predispuşi la cancer la sân sunt bărbaţii care au mai avut în familie antecedente de acest gen sau cancer de prostată, cei care iau hormoni, cei care prezintă afecţiuni testiculare, hernii inghinale, sterilitate, pubertate întârziată etc.

Cu ocazia Zilei Mondiale de Luptă Împotriva Cancerului la Sân, în fiecare an, în întreaga lume sunt organizate campanii de conştientizare a pericolului pe care îl reprezintă cancerul la sân şi a modalităţilor prin care pot fi depistate semnele cancerului la sân.

Aflaţi mai multe amănunte despre acest subiect din articolul „1 Octombrie – Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului la Sân” de pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Share on Facebook