Arhivă pentru 06.2010

Masoara-ti corect tensiunea arteriala!

30.06.2010

Măsurarea tensiunii arteriale este una dintre cele mai simple şi la îndemână metode prin care putem preveni afecţiunile cardiovasculare. Şi cum principiul “e mai bine să previi decât să combaţi” se aplică întotdeauna, ar trebui să avem în vedere şi metodele prin care ne putem ajuta inima să funcţioneze sănătos.

Tensiunea arteriala este forţa cu care sângele apasă pe pereţii arterelor prin care circulă, iar valorile sale sunt date de contracţia sau de relaxarea inimii, organul care are un rol vital în circulaţia sângelui şi menţinerea vieţii. Iată de ce este esenţial să ne măsurăm periodic, dacă nu chiar zilnic, tensiunea arterială.

Pentru ca măsurarea tensiunii arteriale să fie realizată corect, trebuie avute în vedere câteva reguli esenţiale, de la poziţia indicată corpului şi până la utilizarea unui tensiometru, după cum puteți citi şi in articolul Cum se măsoară tensiunea arterială?

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 3.6/5 (5 votes cast)
Share on Facebook

Cum ne “trezim” din mahmureala?

29.06.2010

Cea mai uzuală definiţie a mahmurelii este aceea a unei stări destul de neplăcute care apare din cauza consumului excesiv de alcool. Nu trebuie însă să fii un consumator înrăit al băuturilor alcoolice ca să te confrunţi cu mahmureala. De câte ori nu ţi s-a întâmplat să te afli la o petrecere sau poate într-un club cu prietenii şi, animat de buna dispoziţie de acolo, să ţi se facă chef de un păhărel în plus?

Şi la urma urmei cine stă să se gândească pe moment ce senzaţii urâte o să-l învăluie când se va trezi a doua zi? Durerile de cap, greţurile şi tot disconfortul pe care-l induce starea de mahmureală par să fie date uitării atunci când eşti prins în vârtejul distracţiei de moment.

Ce faci totuşi când te trezeşti că toate senzaţiile acelea neplăcute, de care vorbeam mai sus, apar?

Câteva sfaturi utile care te ajută să combaţi mahmureala le găseşti pe SănătateaTV.ro.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 4.8/5 (4 votes cast)
Share on Facebook

Nu fi ignorant! Informeaza-te despre obezitate

28.06.2010

copil obez

Ştim cu toţii că oamenii au prejudecăţi atunci când vine vorba de persoanele cu venituri modeste sau de cele cu o situaţie materială precară.

Deşi, în mare parte, ele sunt cele mai predispuse în a se îmbolnăvi din cauza unei lipse de informare corecte, totuşi specialiştii au dovedit că ignoranţa persistă şi în rândul celor care ar avea suficiente posibilităţi sau resurse de a avea grijă de sănătatea lor. Cel puţin aşa se întâmplă în cazul obezităţii, una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă umanitatea în momentul de faţă.

Prof. univ. dr. Constantin Ionescu-Târgoviște de la Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice spune într-un articol publicat pe SănătateaTV.ro că “în România, nu există o departajare atât de clară a  obezităţii între persoanele sărace, care au venituri modeste şi cele care au venituri mai mari. Aici e vorba de mentalitate, pentru că nu se conştientizează suficient riscurile obezităţii”.

Spre deosebire de Franţa, unde obezitatea cunoaşte un grad ridicat în rândul persoanelor sărace, la noi, aşa cum reiese şi din declaraţia Prof. univ. dr. Ionescu-Târgovişte, obezităţii nu i se acordă încă importanţa necesară. De ce ne mai mirăm că această boală atinge cote alarmante, când gradul de ignoranţă este atât de ridicat?

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 3.9/5 (5 votes cast)
Share on Facebook

Spune-mi ce grupa de sange ai ca sa-ti spun ce sa mananci

24.06.2010

alimentatie pentru cele 4 grupe sanguine

Te-ai gândit vreodată că e foarte important să consumi alimente în funcţie de grupa ta sanguină? Ştiai că grupele sanguine s-au dezvoltat în perioade diferite ale istoriei umanităţii, iar pentru a-ţi menţine sănătatea şi vitalitatea e bine să mănânci ceea ce strămoşii tăi cu aceeaşi grupă de sânge au mâncat?

Dacă ţi se pare puţin ciudat, pune acest fapt pe seama teoriei dezvoltate de medicul american Peter D’Adamo. El a dezvoltat o dietă care subliniază importanţa modului în care organismul nostru reacţionează la diferiţi nutrienţi. Mai mult decât atât, dieta propusă de el ajută organismul să digere şi să absoarbă alimentele mai eficient, contribuind la scăderea în greutate.

Teoria lui are la bază trei categorii de alimente: benefice, neutre şi de evitat.

Iată ceea ce ar trebui să mâncaţi conform “formulei” lui Peter D’Adamo:

Grupa sanguină 0 (Vânătorul)

Alimente benefice: carne (inclusive roşie), fructe şi legume

Alimente neutre: ouă, nuci

Alimente de evitat: produse lactate, cereale, pâine, paste făinoase, orez.

Grupa sanguină A: (Cultivatorul)

Alimente benefice: legume, fructe, fasole, soia

Alimente neutre: nuci, seminţe, cereale, paste făinoase, orez

Alimente de evitat: carne, produse lactate, grâu în cantităţi excesive

Grupa sanguină B: (Nomadul)

Alimente benefice: peşte şi lapte, fructe, legume, cereale, carne.

Alimente neutre: carne de vita sau de curcan

Alimente de evitat: porumb, grâu, linte, arahide, seminţele de susan

Grupa sanguină AB: (Enigmaticul)

Alimente benefice: produse lactate, legume verzi

Alimente neutre: alimente marine

Alimente de evitat: carne roşie, porumb, unele tipuri de seminţe

Peter D’Adamo recomandă şi exerciţiile fizice pentru reuşita regimului propus de el.

VN:F [1.2.2_602]
Rating: 4.2/5 (7 votes cast)
Share on Facebook

10 alimente care te scapa de stres

23.06.2010

10 alimente care combat stresul

E aproape imposibil să ne imaginăm omul postmodern în lipsa conectării sale la stresul cotidian. Individul trebuie să dezvolte în permanenţă stimuli de reacţie în faţa asaltului agresiv al mediului în care trăieşte. Încordarea, tensiunea, constrângerea, forţa sau suprasolicitarea sunt principalele forme în care se manifestă stresul.

Consumul unui anumit tip de alimente se poate dovedi benefic în combaterea oboselii şi a celorlalte neplăceri cauzate de stres.

Iată 10 alimente recomandate în combaterea stresului:

  1. Mărul: se digeră extrem de repede, are un efect echilibrant al zahărului şi glucozei în sânge şi, de aceea, se ajunge la energia necesară organismului.
  2. Bananele: sunt recomandate pentru calmarea nervilor, vitamina B6 din aceasta este o substanţă chimică relaxantă ce reduce starea de nelinişte.
  3. Portocalele: conţin magneziu, acid folic, vitamina C şi fibra vegetală. Acestea ajută la schimbarea stării de spirit şi la refacerea structurilor din organism slăbite din cauza stresului.
  4. Căpşunele, zmeura şi afinele negre sunt cunoscute ca fiind surse importante de antioxidanţi. Afinele negre au în compoziţia lor de 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât merele, broccoli, spanacul sau orice alte fructe sau legume.
  5. Drojdia de bere: conţine foarte multe vitamine din complexul B, care ajută la reglarea funcţiilor sistemului nervos şi scad tensiunea.
  6. Pâinea de secară este bună pentru sistemul nervos, dar şi pentru vasele de sânge, artere şi intestine.
  7. Consumul de cacao creşte secreţia de serotonină, una din substanţele care transmit semnale creierului şi centrilor nervoşi, ajutând astfel la o stare de spirit mai bună.
  8. Ovăzul este cereala energetică care conferă vitalitate.
  9. Orezul integral are un efect calmant, datorită vitaminelor din complexul B pe care le conţine din abundenţă.
  10. Păducelul este cunoscut pentru efectele sale calmante, fiind folosit în tratarea anxietăţii şi insomniei.
VN:F [1.2.2_602]
Rating: 4.1/5 (7 votes cast)
Share on Facebook